Facebook er kanskje ikke like kult og hipt som det engang var, men norske medievaner lyver ikke – det har aldri vært flere aktive nordmenn på plattformen enn det er i dag.
Facebook tilbyr en potensiell rekkevidde i Norge som kun kan matches av et fåtall andre digitale annonseringskanaler. Det er i dag omtrent 3,5 millioner aktive norske brukere på Facebook, og hele 3 millioner av disse brukerne er innom plattformen hver eneste dag. Denne rekkevidden, kombinert med en velutviklet annonseringsplattform med et hav av muligheter, gjør at Facebook bør inkluderes i mediemiksen til alle norske bedrifter som er opptatte av å holde seg konkurransedyktige i årene som kommer.
Fordelene med å annonsere på Facebook er mange
Se episode 12 av Fluktfrekvens: "3 undervurderte annonseformater på Facebook"
Se også episode 3 Fluktfrekvens: 3 tips for bedre Facebook-annonsering
De aller fleste bedrifter, både innenfor forbruker- og bedriftsmarkedet, kan oppnå gode resultater ved å annonsere på Facebook. Det gjelder bare å bruke mulighetene i kanalen på rett måte. Facebook kan brukes både til langsiktig merkevarebygging og kortsiktige salgsfremmende kampanjer, men suksess på Facebook avhenger av samsvar mellom målsetning, annonse, kampanjeoppsett og landingsside. En helhetlig plan fra start til slutt sikrer måloppnåelse som på sikt kan føre til varige konkurransefortrinn for samtlige bedrifter på det norske markedet.
Les også blogginnlegget "Bør min bedrift være på Facebook?"
Facebook-annonsering benyttes av aktører i de aller fleste bransjer, og som annonsør er du i dag avhengig av å utnytte mulighetene til din fordel om du ønsker å skille deg fra mengden. Det kan dog være krevende å holde seg oppdatert på Facebook-relaterte nyheter og muligheter på egenhånd.
Les om 5 fallgruver ved Facebook-annonsering her
I Trygg Media har vi dedikerte Facebook-spesialister som til enhver tid administrerer en rekke lokale og landsdekkende kampanjer. Vi er resultatorienterte og vet hvilke annonseformater og hva slags målretting og optimalisering som fungerer best i hver enkelt situasjon. Vi er avhengige av å skape resultater for å opprettholde våre kunderelasjoner, og det er dermed en forutsetning for vårt arbeid at vi holder oss oppdaterte på utviklingen av Facebook som annonseringskanal.
Vi bistår gjerne hele veien fra konseptutvikling og annonseproduksjon til gjennomføring og optimalisering av dine kampanjer for å sikre at resultatene står til dine forventninger. I tillegg har vi systemutviklere i bedriften som bistår vår markedsføringsavdeling for å sikre korrekt sporing og effektevaluering av kampanjeresultater – fra første visning, til siste salg.
Sist oppdatert: 23.april 2018